Sånn jobber vi

I dag finnes det mange systemer hvor du kan håndtere hele regnskapet selv uten å bruke regnskapsfører. Dette fungerer bra for mange, men er det egentlig lurt?

Hos oss Aicono kan du føle deg trygg på at vi alltid ser over det du har gjort og gir deg tilbakemelding slik at du lærer på veien fremover. På den måten kan du unngå uheldige overraskelser.

Vi hjelper deg, enten du vil gjøre lite, noe eller hele regnskapet selv.

Arbeidsmetoden vår består av tett oppfølging med de mange digitale hjelpemidlene som finnes idag. For det meste kommuniserer vi med kundene våre på Slack, noe som gjør at du alltid har et team med regnskapsførere som er klare til å hjelpe deg.

Alltid bare et klikk unna

God kommunikasjon og samhandling er viktig for oss. Derfor bruker vi en rekke verktøy for at du skal føle at vi er tett på. Står du fast med noe er vi bare noen tastetrykk unna. Du kan også chatte med oss her på nettsiden, eller bruke "Hjelp" knappen i toppen av denne siden.

Geografisk uavhengig

Våre systemer gjør at du ikke lenger trenger å være i samme by som regnskapsføreren din. Alle våre systemer er skybaserte, og vi kommuniserer på Slack, telefon og e-post.

Et språk du forstår

Vi er opptatt av å være gode på det vi gjør, men vi er opptatt av å bruke et språk som du forstår og skulle vi glemme oss kan du alltid si i fra.

Dette er alltid inkludert

Kontroll av regnskapet

Hver måned eller termin ser vi over alt som har blitt gjort. Fører du selv vil du også få en epost fra oss hvor vi forklarer hva som har blitt rettet slik at du kan passe på dette til neste gang.

Avstemming av bank

For å sørge for at vi har fått med alt i regnskapet for en periode avstemmer vi banken. Dette betyr at vi ser over at det finnes fakturaer/kvitteringer for alt som har gått inn/ut av konto.

Merverdiavgift

Hvis selskapet ditt er registrert i Merverdiavgiftsregisteret hjelper vi deg med å sende inn mva-melding hver termin. Før dette gjøres ser vi over og passer på at alle dokumentasjon er på plass.

A-meldinger

Hver måned skal det sendes inn en A-melding hvis du har ansatte. Det er her vi rapporterer hvem som er ansatt, rapportering om OTP og NAV-refusjoner, samt hvor mye skatt/arbeidsgiveravgift det skal betales. Vi kan også hjelpe deg med lønn!

Andre avstemminger

Hver termin avstemmer vi skatt, arbeidsgiveravgift, lønn, merverdiavgift og balanse. Enkelt fortalt sammenligner vi tallene i regnskapene med det som er rapportert inn. Er det avvik her jobber vi med å rette opp i disse.

Rådgivning

Det beste vi vet er å hjelpe deg som kunde med å bli trygg på tall og økonomi :) Vi er veldig tilgjengelig for deg når du måtte trenge oss som din sparringspartner både på Slack, telefon og e-post.

Vi hjelper deg, enten du vil gjøre lite, noe eller hele regnskapet selv.

Vi tilpasser oss deg, ikke omvendt.

Er du klar for den nye normalen?

Systemene vi bruker